Pengalaman bekerja

November 27, 2017
Hi semuaaaa..
Hari ni sis nak cerita pengalaman sis pernah bekerja selepas SPM dan Matrikulasi

Muka lepas balik kerja.. heee.. BARAI DOOO
Lepas SPM, acah lah nak kerja kat office bagai..kata x mau lah kerja yang pelik2..tp ni lah kerja paling pelik pernah aku buat hahaha..
Actually bukan kerja ni yang pelik tp tempat kerja yang pelik..
Aku dapat jadi kerani aw di sebuah tempat di Kundang. Sumpah kerja dy senang..alahhhh takat buat invoice, amik order pelanggan..hurmmm, bagi aku x lah sesusah mana..cume 1 jer! Isteri bossss.. Ya Allah memang kerek habisss.. Dah lah suka buli pekerja apa semua lepas tu suka paksa aku kerja lebih masa..Gaji dah la kecik lepas tu salu suh aku cover kerja orang lain..Even salu OT pun gaji aku naik rm100 je..bayangkan boleh kata hari-hari balik pukul 9pm padahal office hour smpai pukul 6pm jerr.. ish sabar jelah..sakit gile hati aku..hari2 aku rasa nak berhenti..
Bila aku dah berhenti, suruh sambung kontrak lah apa lah..puiii dah la suka kutuk aku,,pekerja situ pun suka tikam belakang..sakit gak ar hati aku ni..tp xperlah pengalamannn

Next, lepas matrikulasi, aku kerja di Pusat Pakaian Hari-Hari kat Sg Buloh. Actually kerja aku hanya perlu ckp "hi selamat datang." "Terima kasih datang lagi" tuh je..berdiri 12jam ade rehat dapat RM1k..kira ok lah untuk budak cam aku ni..cume yang x tahan tu kena berdiri lah..lepas tu x boleh terlepas ucapan, dan wajib semangat serta senyum. BAYANGKAN WAKTU BULAN PUASAAAA..hari2 aku buat bende sama..lps tu masa bulan puasa kena OT. wajib pulak tu..Hari2 balik pukul 2 3 pg cmtu..penat gile,,rasa nak mati je...tp sume tu berbaloi lahh..dapat duit raya lagi plus duit OT banyak gak ar smpai gaji aku hampir RM2k huhu..
Tapi aku kerja kejab je sbb mak aku bising hr2 balik lewat..huhu..xperlah sis redha walaupun tempat kerja dy friendly dan kerja yang diberikan untuk aku senang lah..even kena cakap tuuuu je hahah..

Okay tu je! Korang lak kongsikan kisah kerja korang kay

Chow!

1 comment:

  1. Salam nak tumpang tanya, hostel utk pekerja yang jauh or tiada kenderaan sendiri or lesen ada disediakan ke? Kerja kat hari ii memang berdiri je ke? Kerja mop lantai ke restock brg ke ade tak? Awak kerja kat sana naik kenderaan sendiri ya? Maaf ya banyak tanya harap dapat dibalas soalan ii ni, terima kasih

    ReplyDelete

Theme images by kim258. Powered by Blogger.